Behaketa lanean jardutea kognitiboki aberatsa izateaz aparte, matematikoki ere oso interesgarria izan daiteke. Behaketa lanetan ohituta egoteak ekar dezake aurrean daukazunaren ezaugarriak ondo aztertzea, aspektu ezberdinen artean loturak egitea, patroiak aurkitzea, patroien inguruko hipotesiak egitea, hauek konprobatzea…
Esango nuke edozein zientzialariren oinarrizko ezaugarria edo gaitasuna dela behaketa sakonetan jarduteko sena. Eta, seguruena, behaketa sakon horiek izango dira, gizakiok gurpila irudikatzetik, ordenagailu kuantikoak eraikitzerainoko jauzia egiteko gai izatera eraman gaituztenak.
Nire proposamenetan, beraz horrelakoak aurkituko dituzue. Orainartekoak errepasatuz, esate baterako, hauek aurkituko dituzue:
Zer duzu nahiago? Would you rather…
Bideoen behaketa: Line rider eta Cristobal Vila
Inguruneko matematikak ikusteko jarduerak
Ipuinetako matematika aztertzeko jarduerak
Gaurkoan, sarean aurkitu dudan “same but different” izena dakarren behaketa-lana proposatzera natorkizue.
Ikus ditzagun etapa ezberdinekin zerikusia izan ditzaketen argazkiak, ideia ondo uler dezagun:
Kopuruak adierazteko moduez 2×3 edo 3×2 ren izaeraz
Zatikien izaeraz Propietate algebraikoez
Goian aipatutako helbidean beste argazki asko eta asko erabili ahal izango dituzue, etapa ezberdinetan eta eduki bloke ezberdinekin lotutakoak. Argazki hauen behaketak, gainera, aukera ematen du aurrean daukagun haur edo gaztearen behaketa gaitasunaren arabera gehiago edo gutxiago bidaiatzeko. Haiek ikusten dutenetik eta deskubritzen dutenetik ikasketari lekua egiteko. Eta, baita ere, ikusitakoari hitzak jartzeko; ahozkoa eta zenbati kasutan adierzapen matematikoa ere bai.
Ea, bada, zuek ere lekua egiten diezuen halako ekimenei! Kontatu ezazue hemen bueltan!