«

»

Feb 05 2017

Zatiketak mekanizatzen… jolastuz

 Jolasa berari heldu aurretik, jolasaren balioaren aldeko aldarrikapena egiten hasiko naiz. Oso modu sinplean eta hausnarketa sakon eta luzeetan sartu gabe: 

EGIA da, umeek oinarrizko eragiketetan trebezia eta bizkortasuna garatu behar dutela urteen joanean.

ONDORIOZ batuketa eta biderketa taulak bereziki ondo mekanizatu beharko lituzteke; eta baita kenketa eta oinarrizko zatiketak ere.

MEKANIZAZIO hori modu aspergarri eta itsuan egin daiteke eragiketez betetako orriak behin eta berriz betez (eta ongi/gaizki sistema frustrantean jardunez) edo jardun daiteke erlaxatuta,  gozatuz , ondo pasatuz eta sufritu gabe. Azken aukera hori JOLASAK ematen digu.  

Egia da jolasaren ezaugarriak ondo aztertuta jardun beharko dugula: umearen mailara egokitutakoa izan beharko da eta umearen ezaugarriak errespetatu beharko ditu. Badaude lehian eta bizkortasunean ondoko kokatzen diren umeak eta badaude joko lasai eta motelagoak eskertuko dituztenak; esku trebezia asko eskatzen dutenak ere ez dira guztientzako aproposak izango. Kasuan kasurako  beharko ginateke.

Horrekin, matematika manipulatiboen oinarri inportanteetako bat ukitzen dugu; webgune honen izateko arrazoietako bat, alegia. Beraz, GORA JOLASA ETA BERE ONURA GUZTIAK!!

Bale, asetu dut nire aldarrikapen egarria eta noa orain jolasa bera aurkeztera.

Euskaraz “Hondarrak batuz” deituko diogu. Eta joko arauak bideo honetan aurkeztuko dizkigu Tocamates-eko Joseangel Murciak:

 

Beste behin, erraza, sinplea eta merkea. Ale! Segi jolastera!

Bukatzeko, aipatu nahi nuke ez dela lehenengo aldia zatiketen gaiari heltzen dioguna. Hona kontzeptua lantzen nola hasi komentatzen genuen artikulu baterako lorura:

Lehenengo zatiketetkin nola hasi

PartekatuShare on Facebook13Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on LinkedIn0Digg this

2 comentarios

  1. Arantxa

    Kaixo, eskerrik asko zure ekarpenengatik. Asko estimatzen ditut. Nire jardunean zalantzak sortzen zaizkidanean, zure bloga irekitzen dut eta nire egia txiki horiek berresten ditut eta indartsuago ekiten diot lanari. Zalantzak ordea areagotu egiten zaizkit kanpo frogak ikusten ditudanean, edo ebaluazioaren (notak) zenbakitan emateko garaian edo zenbait familiekin hitzegitejo orduan. Ni laugarren mailako maestra naiz, eta mate orduetan jokoak eta problema irekiak (open questions eta paralell tasks) lantzen ditut, baina beti badago norbait azterketak egin behar ditudala gogorarazten nauens. Tira, ondo hasi astea eta eskerrik asko.

    1. larana

      Kaixo Arantxa
      Bada nik ere asko estimatzen ditut zure hitzak! Eta, bai, kanpo azterketak Damoklesen ezpatak dira irakasleontzat. Oso, oso zaila da klasean normal jardutea azterketei begira jarri gabe. Hori hain zuzen ere, bere gordintasun osoan bizi dugu batxilergoan.
      Eta barne-azterketei buruz, zer esango dugu! Sikiera irakasleok ongi berezituko bagenu zer den ebaluatzea eta zer de kalifikatzea… azterketa batek bi helburuak bete ditzake, hori egia da; azterketarekin ikasleak ikus dezake zein momentutan dagoen eta zer egin behar duen helburuetara iristeko… baina gehienetan ez dugu hori lortzen eta nota edo zenbakiarekin geratzen gara. Beraz, zure “open questions” eta “paralell task” horiekin lehenengo helburua lortzen baduzu, ebaluatzea, alegia, bejondeizula. Badakizu zen eskertuko nukeen, ariketa ireki eta paralelo horien adibideak ezagutzea. Ezin dut imajinatu zer diren zehazki. Badaukazu pare bat bidaltzerik? Webgunean publikoki ez bada ere, info@matematiketan.eus helbidean. Ikaragarri eskertuko nizuke!

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*